Terapia
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Zajęcia terapeutyczne przeznaczone dla dzieci z trudnościami rozwojowymi.
Dla kogo?
Dla dzieci w wieku 2,5–12 lat przejawiających opóźnienia i zaburzenia w rozwoju.
Cel:
Celem zajęć jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju zaburzonych sfer: poznawczej, społecznej, emocjonalno- motywacyjnej , komunikacji oraz wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach niezbędnych do funkcjowania w środowisku edukacyjnym.
Zajęcia mogą być prowadzone indywidualnie lub w diadzie i realizowane są wg zindywidualizowanego programu terapeutycznego opracowanego na podstawie diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dziecka.
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Indywidualna terapia logopedyczna przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Dla kogo?
Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy oraz dzieci przejawiących problemy z komunikowaniem się z otoczeniem (głównie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu).
Cel:
Celem zajęć jest stymulowanie rozwoju mowy, podnoszenie sprawności aparatu komunikacyjnego, rozwijanie intencji komunikacyjnej, a tam gdzie to potrzebne wdrażanie wspomagających i/ lub alternatywnych metod komunikacji (AAC)
Diagnoza logopedyczna:
- wywiad z rodzicami / opiekunami dziecka oraz obserwacja dziecka pod kątem umiejętności komunikacyjnych i artykulacyjnych,
- ocena budowy oraz sprawność narządów artykulacyjnych dziecka (podniebienia, warg, języka, wędzidełka podjęzykowego i podwargowego), stanu uzębienia oraz zgryzu),
- badanie sposobu realizacji wszystkich głosek języka polskiego,
- badanie słownictwa dziecka, sposobu jego wypowiadania się,
- badanie pamięci słuchowej dziecka,
- ocena funkcji połykania, funkcji oddechowych oraz tempa mówienia,
- w razie potrzeby zleca się badania dodatkowe, niezbędne do rzetelnej diagnozy (badania psychologiczne, laryngologiczne, neurologiczne, ortodontyczne, fizjoterapeutyczne itp.
Formy i metody pracy dostosowywane są do indywidualnych możliwości dziecka.
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
Terapia psychologiczna to indywidualna terapia przenaczona dla dzieci z trudnościami emocjonalno- społecznymi.
Dla kogo?
Dla dzieci w wieku od 4 r. ż. doświadczających trudności w identyfikacji emocji, nawiązywaniu poprawnych relacji z innymi, radzeniem sobie z porażką, obniżonym poczuciem własnej wartości.
Cel:
Terapia psychologiczna jako główny cel stawia rozwijanie umiejętności emocjolno- społecznych oraz budowanie u dziecka poczucia własnej wartości, teorii umysłu, poczucia sprawstwa i kompetencji osobistych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w środowisku społecznym.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to terapią grupowa, nastawiona na rozwój emocjonalny i wzrost kompetencji społecznych dzieci.
Dla kogo?
Dla dzieci w wieku od 5 r. ż. przejawiających trudności w nawiązywaniu i utrzymaniu prawidłowych relacji z innymi oraz współdziałaniu i zabawie w grupie rówieśniczej.
Cel:
Celem zajęć jest rozwijanie kometencji emocjonalno- społecznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Zajęcia realizowane są w grupach od 5 do 9 osób. Każda z grup prowadzona jest przez dwóch doświadczonych terapeutów.
PEDAGOGIKA ZABAWY
Zajęcia z pedagogiki zabawy to zajęcia grupowe kierowane do dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, których celem jest rozwijanie umiejętności zabawy i współdziałania w grupie.
Dla kogo?
Dla dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym przejawiających trudności w zabawie i relacjach rówieśniczych.
Cel:
Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności uczesnictwa w aktywnościach kierowanych do grupy. Dzieci uczą się czekania na swoją kolej, wykonywania poleceń osoby prowadzącej, współdziałania z innymi uczestnikami w zabawie oraz mają możliwość budowania wspólnych zainteresowań i aktywności opartych na wzajemnej akceptacji, zaufaniu i poczuciu wspólnoty.
Każde z naszych zajęć realizowane jest w ramach projektów oraz w ramach działalności odpłatnej. Wszelkie szczegóły można uzyskać kontaktując się z naszym sekretariatem.