Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Fundacji "A jak..."

Fundacja na Rzecz Wspierania Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Innymi Niepełnosprawnościami "A jak..." zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundacji "A jak...".

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.

Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Edyta Bałakier.
  • E-mail: fundacja@ajakautyzm.pl
  • Telefon: +48737707055

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Fundacja na Rzecz Wspierania Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Innymi Niepełnosprawnościami "A jak..."
  • Adres: Kujawska 53/1
  • E-mail: fundacja@ajakautyzm.pl
  • Telefon: +48737707044

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Fundacja na Rzecz Wspierania Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Innymi Niepełnosprawnościami "A jak..." posiada siedzibę częściowo dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:

Budynek jest piętrowy, do którego prowadzi wejście wprost z ulicy z podjazdem dla osób niepełnosprawnych

  • W pomieszczeniach z których korzysta Fundacja brak jest toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych, w budynku znajduje się taka toaleta (na piętrze- dostęp windą schodową), z której korzystanie odbywa się na mocy porozumienia z innymi najemcami.
  • W budynku i przed nim brak informacji głosowych,
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • Jest możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego,
  • Dostępny parter budynku w tym strefa obsługi klienta,
  • Pod budynkiem bezpośrednio jest duży bezpłatny parking, brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

  • serwis posiada wygodną nawigację ułatwiającą przeglądanie treści,
  • możliwa zmiana wielkości czcionki,
  • możliwa zmiana kontrastu,
  • konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna,
  • tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł,
  • nagłówki prawidłowo wdrożone w stronie głównej oraz podstronach
  • w zakresie dostępności informacyjno- komunikacyjnej w budynku znajduje się domofon przywołujący pracownika. W godzinach otwarcia, wszelkich informacji i pomocy udzielają wyznaczeni pracownicy posiadający doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
  • We wszystkich pomieszczeniach znajduje się dodatkowe oznakowanie wizualne dostosowane do potrzeb osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju

Inne informacje i oświadczenia

Projektując ten serwis opieraliśmy się na międzynarodowych wytycznych WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0.) Mówią one jak projektować serwisy internetowe żeby były dostępne dla każdego – bez względu na jego niepełnosprawność, wiek, sprzęt czy oprogramowanie, z którego korzysta.

Staramy się, aby nasz serwis był przyjazny i dostępny dla każdego.